Toimitusehdot

Tilaaminen verkkokaupassa

Tilaaminen verkkokaupasta edellyttää, että noudatat näitä verkkokaupan sopimusehtoja ja annat itseäsi koskevat tiedot kokonaisuudessaan ja oikein. Eka Erä ei vastaa siitä, jos tietojen virheellisyyden vuoksi et saa tilaustasi tai tilaukseen liittyviä tietoja ja asiakirjoja.

Eka Erä toimittaa tuotteet tilauksessa antamaasi osoitteeseen. Eka Erä ei vastaa kadonneesta, anastetusta tai vaurioituneesta toimituksesta.

Eka Erä ei vastaa viivästyksistä tai vahingoista, jotka johtuvat sen vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta esteestä, jota se ei ole kohtuudella voinut ennakoida tai jonka seurauksia se ei ole voinut välttää. Tällaiseksi ylivoimaiseksi esteeksi katsotaan mm. työtaistelutoimenpiteet, henkilökunnan sairastuminen, tuonti- ja vientikielto, häiriö yleisissä tietoliikenneyhteyksissä, sähkökatkos, tulipalo, häiriö postin kulussa tai maantieliikenteessä, luonnon katastrofi, sota ja tartuntatautiepidemia.

Selvät hintavirheet

Eka Erä pidättää oikeuden perua tilaus, kun kyseessä on selvä ja olennainen hintavirhe. Tällä tarkoitetaan hinnoitteluvirhettä verkkokaupassa siten, että verkkokaupassa näkyvä hinta poikkeaa niin merkittävästi ja selvästi tuotteen tavanomaisesta hintatasosta, että keskivertokuluttajan on katsottava ymmärtäneen kyseessä olevan virhe. Selvänä hintavirheenä on pidettävä esimerkiksi sitä, että tuotteen hinta on 0,00 (nolla) euroa, ja myös sitä, että tuotteen hinta on alle puolet tuotteen normaalihinnasta ilman, että verkkokaupassa on erikseen ilmoitettu tuotteiden kampanja- tai muusta alennushinnoittelusta.

Reklamaatio ja muut yhteydenotot

Mikäli haluat reklamoida tuotteiden toimittamisesta tai muusta verkkokauppaan liittyvistä seikoista, pyydämme sinua ottamaan Eka Erään yhteyttä sähköpostitse myynti.ekaera@gmail.com

Kuluttaja-asiakkaan peruuttamisoikeus

Sinulla (ei koske yritysasiakkaita) on oikeus 14 päivän kuluessa tuotteiden toimittamisesta palauttaa käyttämätön tuote ja saada tämän jälkeen tuotteestasi maksamasi summa takaisin. Tuotteet on oltava käyttämättömiä ja palautettava alkuperäisessä pakkauksessa myyntikunnossa. Palautuksen yhteydesä sinun tulee maksaa itse tuotteen palautuskustannukset. Tarkemmat ohjeet tuotteiden palauttamiseksi saat sähköpostilla osoitteesta myynti.ekaera@gmail.com.

Eka Erä palauttaa maksamasi hinnan 14 päivän kuluessa siitä, kun olet palauttanut tuotteet. Palautus suoritetaan sillä samalla maksutavalla, jota olet käyttänyt tilauksessasi. Eka Erä ei kuitenkaan palauta tuotteiden kotiinkuljetuksesta, pikatoimituksesta tai muusta vastaavasta toimituksen lisäpalvelusta perittyä maksua. Maksukorttiveloitukset Eka Erä palauttaa samalle kortille, jolla maksu on suoritettu.

Immateriaalioikeudet

Verkkokauppa ja sen sisältö, mukaan lukien tekstit, kuvat, videot, tuotetiedot, taulukot, tavaramerkit ja logot, ovat Eka Erän tai sen yhteistyökumppaneiden tekijänoikeuksien ja muiden immateriaalioikeuksien suojaamia. Niiden luvaton kopiointi ja muu käyttö on kiellettyä.

Sovellettava laki ja riidanratkaisu

Sopimukseen sovelletaan Suomen lakia, pois lukien kansainvälisen yksityisoikeuden säännökset.

Osapuolten velvollisuus on ratkaista sopimukseen liittyvät erimielisyydet neuvottelemalla. Mikäli erimielisyyksiä ei saada ratkaistuksi näin, ratkaistaan erimielisyydet ensimmäisenä asteena Eka Erän kotipaikassa toimivaltaisessa alioikeudessa.

Erimielisyystilanteissa voit saattaa asian kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi (ei koske yritysasiakkaita). Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi suosittelemme ottamaan yhteyttä kuluttajaneuvontaan. Voit halutessasi myös käynnistää riita-asian käsittelyn eurooppalaisen verkkovälitteisen riidanratkaisufoorumin (ODR) kautta. ODR-foorumissa asioidessa tarvitaan tieto Eka Erän sähköpostiosoitteesta, joka on myynti.ekaera@gmail.com

Kuluttajaneuvonnan sivuille »

Kuluttajariitalautakunnan sivuille »

ODR-foorumin sivuille »

Maksuehdot

Paytrail-maksunvälityspalvelu välittää maksusi kauppiaalle. Mikäli tiliotteellasi näkyy Paytrail, olemme välittäneet maksusi.

Kuljetusmuodot ja maksut

Nouto Matkahuollosta
Tilauksesi toimitetaan osoitettasi lähimpään tai valitsemaasi Matkahuoltoon tai Matkahuoltoasiamiespisteeseen. Saat tekstiviestin tai sähköpostin heti, kun tilaus on noudettavissa. Anna osoite tilaajan tietoihin, jotta voit valita haluamasi noutopisteen. Nouto Matkahuollosta tai Matkahuollon Pakettipisteistä
Tilauksesi toimitetaan osoitettasi lähimpään tai valitsemaasi Matkahuoltoon, Matkahuoltoasiamiespisteeseen tai Matkahuollon Pakettipisteeseen (K-Marketit, Siwat, Valintatalot, määrätyt R-kioskit ja Tokmannit ja monet muut yritykset). Saat tekstiviestin tai sähköpostin heti, kun tilaus on noudettavissa.

Aseet ja patruunat – Hallussapito- tai hankkimisluvanvaraisten tuotteiden tilaaminen

Aseet ja patruunat toimitetaan aina matkahuollon kautta bussipakettina matkahuollon omiin toimipisteisiin. Myös ilma-aseet.

Kuljetusmaksut

Maksut määräytyvät lähetyksen painon mukaan. Lopulliset toimituskulut lasketaan ostoskorissa olevien tuotteiden kokonaispainon mukaan ja ne näkyvät asiakkaalle kassalla.

Kuljetusnopeus

Toimitusaika on normaalisti 4-6 työpäivää, ruuhka-aikoina varaamme lähetysten käsittelyyn 1-2 viikkoa.

Kuljetusvauriot

Jos huomaat, että lähetyksesi on vaurioitunut matkalla, tee siitä vahinkoilmoitus heti paikan päällä (Matkahuollon ja Postin henkilökunta opastaa sinua).

Voimassa olevan tietosuojaselosteen löydät täältä